niedziela, 3 listopada 2019

Rękawiczki, bo czemu nie


Następne rękawiczki za mną, już wiem co udoskonalić w następnych, chociaż już nie wiele można w nich poprawić. Wzory poskładane i skomponowane wg mojego pomysłu, włóczki moje i nie moje ale w 100 % ręcznie zrobione na drutach - drobnych drutach :)



Wielki szron okazał się cudną scenerią dla sesji, tylko PM wykazał nikłe zainteresowanie robieniem zdjęć. Rękawiczki są niewątpliwie zimowe, drobne druty i nagromadzenie przekładanych nitek dało dość grubą dzianinę.



Palce w gwiazdki, wzór wnętrza dłoni przechodzi płynnie na palce, kciuk również dopracowany tak by scalał się z resztą.



Trochę trwa zrobienie takich rękawiczek, czas wydłuża się jeszcze gdy nitki przędzie się samemu, tutaj tło jest nitką sklepową Holst Garn "Noble" w kolorze Cinnabar. To nietypowy cynober w delikatnym tweedzie dla mnie bardziej to karminowy ale w pełnym słońcu coś z cynobru ma.



Przy tego typu rękawiczkach coraz częściej uważam, że mankiet musi być podwójny by rękawiczka wyglądała na schludnie wykończoną. Taki podwójny mankiet nie dość, że grzeje to jeszcze jest stabilny i nie naciąga się właśnie przez tą podwójność po prostu wygląda przyzwoicie. Z takim składaniem jest trochę zabawy ale efekt jest na tyle dobry, że warto poświęcić te kilka godzin na drobienie dżerseju na drutach 1 mm.


Wzór wnętrza dłoni przy kciuku tak rozrysowany by płynnie przechodził z wnętrza na palec, to zawsze jest dla mnie wyzwaniem bo w tym miejscu zbiera się oczka i trudno o płynne przejście.



Wzór drobnych listeczków idzie wzdłuż palca wskazującego i małego, trochę mnie to martwiło czy będzie to dobrze wyglądać ale wygląda całkiem nieźle.




Rękawiczki są mieszanką kilku różnych wzorów, drobne precyzyjne wzorki to łotewska inspiracja, do tego norweskie gwiazdki, a w mankietach typowe dla Fair Isle cieniowanie wzoru. Takim sposobem może dojdę do wzoru typowego dla mnie:)
Z danych technicznych to włóczka wspomniany Holst, do tego moja 3-nitka z jasno szarego merynosa, biel to moja angora z jedwabiem, białe wnętrze w mankietach to mój Polwarth + jedwab+ kaszmir, jest jeszcze ciemna szarość o tym samym składzie farbowana pod te rękawiczki. Druty drobne bo 1,25 i 1 mm ale bez nich próżno o taki efekt.


Pewnie za chwile znowu tu będą jakieś nowe prawie doskonałe rękawiczki ale na razie te ostatnie mnie cieszą.
Pozdrawiam Was niedzielnie

22 komentarze:

  1. Cudne są, jak dla mnie mistrzostwo świata :-) Wszystko idealnie dopracowane, podziwiam i podziwiam i jeszcze raz podziwiam. Pozdrawiam serdecznie :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Zaparło mi dech! Są taaakie piękne! Ja też takie chcę! Mogłabyś opublikować wzór. Na pewno byłoby dużo chętnych na zakup wzoru. Ja bym była.
    Pięknie dopracowany wzór, fantastyczne wykonanie. Jesteś niesamowicie zdolna!!!1

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję :) Wzór jeśli opublikuje a jest taka szansa bo rysowałam w komputerze to będzie darmowy bo to zupełnie prosta rzecz :) Jak będę miała trochę czasu to spróbuję jakoś to ogarnąć :)
      Pozdrawiam serdecznie

      Usuń
  3. Jejku jejku! Ale filigranki!
    Wygrywasz, bo masz male dlonie, ja na moje 10 musialabym z 500 oczek przerabiac :)))
    Wzory slicznie, jest idealnie!!
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moje dłonie to nr 8 więc nie są małe a do tego mam wyjątkowo długie palce więc robi się je w nieskończoność :)
      Przypuszczam, że do tego wzoru dodać z 20 oczek i byłoby dobrze lub z trochę grubszej włóczki zrobić a właściwie to jest bardzo wiele wzorów w łotewskiej książce dla mnie nie dostępnych bo po 140 -160 oczek w obwodzie a na Twoje dłonie w sam raz i to takie cudne wzory, że nie mam odwagi kroić na mój wymiar :)
      Pozdrawiam serdecznie i dziękuję za miłe słowa.

      Usuń
  4. Ale sa przecudne,zawsze podziwiam Twoje prace,sa swietne,takie niezwykla i perfekcyjne,pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  5. Chylę czoło, są mega doskonałe...pozdrawiam Dusia

    OdpowiedzUsuń
  6. no to jest mistrzostwo świata!!!podziwiam naprawdę:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Już nie wiem, co pisać o Twych zarówno rękawiczkach, jak i skarpetach. :)
    Idzie zima, jak nic !

    Pozdrawiam z podziwem

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No zima idzie i bez względu na to czy będą cudne skarpety czy zwykłe grzać będą tak samo a dziury pewnie też ich nie oszczędzą :)

      Uściski

      Usuń
  8. Jestem pod wrażeniem. Wyrafinowane i perfekcyjne!

    OdpowiedzUsuń
  9. Perfekcja w każdym calu a właściwie to w każdym oczku. Podziwiam i zachwycam się ich urodą. Cudne!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O tak z calami to się często spotykam i przeliczam bo świat anglojęzyczny dalej je kocha tak jak długość motków w jardach :)
      Dziękuję i pozdrawiam

      Usuń
  10. Co tu dużo gadać, jest Pani mistrzynią rękawiczek! Przepiękne!😘

    OdpowiedzUsuń