niedziela, 26 kwietnia 2020

Koty

Bawi mnie rysowanie wzorów, wymyślanie dzianin tematycznych, spójnych, dedykowanych, lubię ten stan gdy patrzę na wzór i wiem, że jest kompletny. Przy skarpetach można się bawić w ten sposób dość bezkarnie, bo sama skarpeta jako forma mała swym wzornictwem nie przytłoczy reszty ubioru, co innego taki sweter - na to bym się nie odważyła :)



Skarpety w koty skończyłam jakiś czas temu ale inne rzeczy mi się przydarzały więc nie było czasu o nich pisać. Poza tym skarpety pomimo pierwotnego zamysłu, że będą dla mnie muszą być dla kogoś o węższej stopie. Niestety nie wzięłam pod uwagę, że duże połacie dzianiny w jednym kolorze z nitką drugiego koloru prowadzoną po lewej stronie to mało plastyczna dzianina.


Pomimo 73 oczek w obwodzie, zachowania wszelkich reguł zgodnych ze sztuką prowadzenia takich nitek, dzianina w tych miejscach nie jest tak elastyczna jak przy drobniejszym i bardziej symetrycznym wzorze.  Skarpety mi pasują, są na miarę ale ich ubieranie jest dość kłopotliwe - potrzebują zamka z boku jak dopasowane botki, chyba się ucieszy siostrzenica też zmarzluch :) 



Pięty zrobiłam na gładko, rzędami skróconymi ale dodałam nitkę wzmacniającą, palce w tym samym kolorze już bez wzmacniania. Oczka klinów gubione na spodzie stopy a nie po bokach, dlatego wzór kotów nie jest przerywany tylko lewituje w równym rzędzie nad płotem. 



Jak już pisałam wzór na 73 oczka, włóczka to resztki Flory z Dropsa oraz Lang Jawoll reszta po swetrze PM. Druty na ściągacze nr  1,75 mm reszta na nr 2 mm. Kupiłam ChiaoGoo Lace najdrobniejsze rozmiary, niestety metal ale jestem zadowolona, te druty mają swoją cenę ale prawie w tym przypadku jest ona uzasadniona. Skończyłam rysować wzór na kolejne rękawiczki drobne druty się przydadzą, pomimo miłości do bambusowych niektórych rzecz nie da się na nich zrobić.


Dzięki przymusowemu siedzeniu w domu, moja mama zrobiła mi z prędkością światła  serwetę, która mi się bardzo podobała. Dając jej wzór jakiś miesiąc temu powiedziałam "jak będziesz miała trochę czasu i chęci " - te trochę czasu nastało bardzo szybko.


Materiał to len a nitki bawełniana mulina, wzór z jakiejś starej Anny lub Burdy  - nie mam okładki tylko ten wzór.

Sweter z nitek po sukience praktycznie na ukończeniu, właściwie to mam trzy swetry na ukończeniu, ten, jeden moherowy i ten który mi się podoba i nie podoba. Zaczynam się obawiać, że będę musiała się zastanowić nad zasadnością posiadania tylu swetrów mało wychodziłam z domu teraz już wcale ale rozum swoje a wełniany bzik swoje :)




Moja łąka białych tulipanów zaczyna coraz bardziej mnie zadziwiać, kupuję zawsze białe ale wygląda na to, że nie zawsze je dostaję bo jak widać niektórym do bieli dużo brakuje. 






Magnolia gwieździsta pięknie obsypana kwiatami też cieszy oko tylko deszcz by się przydał bo bardzo jest sucho.  W tym roku prace ogrodowe na czas a nawet i z wyprzedzeniem ale cóż tu robić,  na drutach mogę długo robić ale nie aż tak długo :)





Pozdrawiam Was niedzielnie  i niech popada. 



5 komentarzy:

  1. To teraz widzę po kim masz manualne zdolności. Serwetka jest śliczna! I perfekcyjnie wykonana.
    Szkoda, że skarpetki wyszły nie do końca dla ciebie. Ale są super, więc ucieszą siostrzenicę.
    Wiosna to pora roku, którą bardzo lubię. Wyglądanie każdego listka i kwiatka sprawia tyle radości. A jak się ma taką ładną magnolię w ogrodzie to już jest nieziemska radość. Pozdrawiam:)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moja mama od lat haftuje i ja przez jakiś czas też haftowałam ale jednak o wiele bliżej jest mi do drutów - haftowanie to prawie ten rodzaj skupienia co szycie a z nim mi nie po drodze :)
      W naszej szerokości geograficznej wiosna zawsze jest spektakularna w porównaniu z strefami gdzie roślinność nie zrzuca liści - ja lubię późne lato i jesień ze względu na mnogość owców i pomidory, które wtedy smakują jak nigdy.
      Pozdrawiam serdecznie

      Usuń
  2. Skarpetkowy wzór w koty jest rewelacyjny dla dziewczynki. Pozdrowienia!

    OdpowiedzUsuń
  3. Pewnie jakaś mała miłośniczka kotów byłaby zachwycona :)
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  4. Zdradź- mi jak Ty na to wszystko znajdujesz czas???

    OdpowiedzUsuń